?איפה זה בטומי

בטומי היא עיר חוף ונחשבת ליעד חם מאוד אליו טסים ישראלים רבים מדי שנה. היא מציעה חופשת בטן-גב חלומית בבתי מלון בסטנדרטים בינלאומיים, חופים יפהפיים, בתי קזינו חוקיים בבטומי, קולינריה משובחת וחופשה נהדרת לזוגות ולמשפחות. אבל פעמים רבות נשאלת השאלה – איפה נמצאת בטומי?! אז אנחנו כאן כדי לענות לכם על כל השאלות!

בטומי איפה זה?

אז בטומי היא עיר שנמצאת בגיאורגיה, אחת המדינות הפופולריות ביותר לביקור ישראלים בשנים האחרונות. היא עיר נמל שיושבת ממש לחופי הים השחור (שחולק גבולות גם עם טורקיה, אוקראינה, בולגריה, רוסיה ורומניה), וממוקמת במרחק טיסה של שעתיים וחצי בלבד!

 

אם אתם רוצים לדעת קצת יותר לעומק איפה זה בטומי, דעו שהיא בירת הרפובליקה האוטונומית אג'ירה שבגיאורגיה. הרפובליקה הזו גובלת בטורקיה ובים השחור, והוקמה עוד בשנת 1921 במטרה למנוע מגיאורגיה שליטה על נמל בטומי בתקופה הסובייטית. בעבר, לרפובליקת אג'ירה היה תפקיד חשוב בברית המועצות, שכן האקלים המיוחד שלה אפשר גידולים סובטרופיים ומטעי פרי הדר שסיפקו כ-70% מכלל גידולי ההדר בברית המועצות! כמו כן, הרפובליקה ידועה בגידולי תה, טבק ועצי תות.

 

בשנת 1991, לאחר התמוטטות ברית המועצות, אג'ירה הפכה לחלק מ"הרפובליקה העצמאית החדשה של גאורגיה", שבאותה תקופה הייתה מחולקת פוליטית. אג'ירה נמנעה ממלחמות האזרחים ששלטו באותן השנים בגיאורגיה, וכך הפך המחוז לאחד המשגשגים במדינה.

 

עוד קצת מידע מעניין על איפה נמצאת בטומי? אז נחמד לדעת שתחנת בטומי היא התחנה האחרונה בקו הרכבת הטרנס-קווקזי, וכן היא ממוקמת בקצה הסופי של צינור הנפט באקו-בטומי. היא גם ממוקמת כ-20 קילומטרים בלבד מהגבול של גיאורגיה עם טורקיה, כך שאם אתם מעוניינים בקפיצה גם לטורקיה על הדרך, אתם לגמרי יכולים לעשות את זה. בקיצור, המיקום שלה לחלוטין מרתק.

 

איפה זה בטומי מבחינה גיאוגרפית

אם אתם מתעניינים בבטומי מזוויות נוספות, דעו שבאופן רשמי בטומי שוכנת על חצי אי מישורי, בקרבת הדלתא של נהר הצ'ורוחי שבים השחור. העיר העתיקה אמנם גובלת בים, אבל היא מוקפת בהרים תלולים, ובפרברי העיר אפשר למצוא בנייני עץ וכן שכונות שנבנו ממש בתוך ההרים. כדאי לדעת את זה, שכן מעבר לחופי הים שמקיפים אותה בטומי מאפשרת טיולים נהדרים גם משאר הכיוונים, שכן הטבע המקיף אותה הוא עוצר נשימה ומרשים במיוחד.

 

המיקום המיוחד של בטומי מאפשר גם לאקלים להיות נוח מאוד, וכפי שכבר אמרנו מדובר על אקלים סובטרופי, כזה המאפשר גידולים מעניינים. הטמפרטורה הממוצעת היא 14 מעלות צלזיוס, ועונות השנה דומות לשלנו – לכן בקיץ אפשר למצוא את כמות התיירים הגדולה ביותר. גם החורף לא נורא כל כך ושווה ביקור. 

עכשיו כשאתם יודעים, איפה נמצאת בטומי, זה הזמן לטוס שעתיים וחצי ולהגיע ליעד חלומי!

עכשיו אתם יודעים שבטומי ממוקמת על הים השחור במדינה גיאורגיה, ותוכלו לתפוס טיסה קצרה לאחד היעדים הכי כיפים וקיציים שיש בסביבתנו. אם אתם מחפשים טיול קצת ארוך יותר, תוכלו להמשיך משם לעבר מדינת גיאורגיה היפיפייה, ליהנות מעיר הבירה טביליסי ומטיולים נהדרים בטבע.