השכרת רכב בבטומי

בטומי היא עיר נמל שנמצאת בגיאורגיה לחופו של הים השחור. העיר המדהימה היא עיר נופש לכל דבר, ולכן היא מהיעדים המבוקשים ביותר בגיאורגיה למי שמבקש להירגע וליהנות מהחופים, ממלונות יוקרתיים בבטומי ומאוכל טוב על הטיילת. 

 

לרוב, ביקור בעיר לא ידרוש מכם התניידות עם רכב – העיר עצמה קטנה יחסית ונוחה לשוטטות, ומרבית המלונות ממוקמים ממש במרכזה. כמו כן, ישנה תחבורה ציבורית נוחה, ואינספור מוניות זולות שמסתובבות בכבישים. 

 

אבל בטומי מוקפת באתרי טבע עוצרי נשימה ושמורות מרשימות, ואם תרצו לחקור אותן, מומלץ לעשות זאת באמצעות השכרת רכב בבטומי. אופציות אחרות הן מונית או הסעות מיוחדות, אך הן אופציות פחות גמישות מאשר הסתייעות ברכב צמוד שהוא פרטי שלכם, ופועל לפי לוח הזמנים שאתם קבעתם. כמו כן, אם תרצו להמשיך לחקור את גיאורגיה עצמה ולהמשיך מבטומי אל אזורים אחרים ואף לסיים בטביליסי, השכרת רכב בבטומי היא הדרך לעשות זאת. 

 

המאמר הבא יסביר לכם כל מה שצריך לדעת על השכרת רכב בבטומי!

איפה עדיף לבצע השכרת רכב בבטומי?

ישנן שתי אפשרויות להשכרת רכב בבטומי: דרך אחת להשכיר רכב בבטומי היא כבר כאשר אתם נוחתים בשדה התעופה. בשדה התעופה של בטומי תמצאו מספר חברות להשכרת רכב, ביניהן Hertz, אוויס, סיקסט ויורופ-קאר. 

דרך שנייה היא להשכיר רכב בעיר עצמה. בעיר מפוזרות סוכנויות רכב שונות, לרוב בלוקיישנים מרכזיים, ותוכלו למצוא חברות בינלאומיות שונות כמו hertz או אוויס לצד חברות מקומיות (שלרוב יהיו זולות יותר).

השאלה איפה עדיף לשכור רכב תלויה בכם ובטיול שלכם. אם אתם מתכוונים להישאר בעיר בימים הראשונים, לנפוש ולחקור אותה, אין ממש צורך ברכב ותוכלו לשכור את הרכב בעיר כשתחליטו שהגיע הזמן לצאת לטייל. אם אתם רוצים להתחיל בטיולים כבר ביום-יומיים הראשונים שלכם בבטומי, תוכלו לשכור רכב כבר בשדה התעופה.

נהיגה וחניה בבטומי

בטומי היא עיר עסוקה ועמוסה, אך הנהיגה בה לא מסובכת, ובכל מקום תמצאו שלטים להכוונה, וכן תמרורים המציגים את הגבלות המהירות והגבלות אחרות. באופן כללי, המהירות המקסימלית באזורים בנויים היא 60 קמ"ש ובאזורים בינעירוניים 80 קמ"ש, כל עוד תמרור לא מורה אחרת. הנהיגה בצד ימין של הכביש.

 

מבחינת חנייה, יש הרבה חניה בבטומי, והחניה מסומנת בבירור באמצעות תמרורים. התמרורים מציינים גם את השעות בהן מותר לחנות ואת כל המידע הנוסף. אזורים שבהם אסור לחנות מסומנים על ידי תמרור עגול וכחול עם איקס אדום במרכזו.

מה צריך לדעת על השכרת רכב בבטומי?

כדי לשכור רכב בבטומי (ובגיאורגיה בכלל) יש צורך להצטייד ברישיון נהיגה וכן ברישיון בינלאומי (IDP), וכן יש להיות מעל גיל 18.

מבחינת מחירים, השכרת רכב בבטומי עולה כמה עשרות דולרים ליום, כתלות בגודל הרכב, בביטוחים שאתם מוסיפים, בסוכנות הרכב וכדומה. מומלץ להזמין מראש, למרות שניתן להזמין גם באופן מיידי במקום.