טיול יום בבטומי

אם תשאלו אותנו, לעיר החוף בטומי צריך להגיע לפחות ליומיים או שלושה, להתפנק באחד ממלונות הפאר של העיר וליהנות מחופשת בטן-גב בפנינה מרהיבה על הים השחור. אבל אם בכל זאת אתם מגיעים לבטומי רק ליום אחד מטביליסי או ממקום אחר בגיאורגיה, יש כמה דברים שכדאי להספיק ביום הזה. 

 

ארגנו לכם טיול יום בבטומי עם כל מה שחשוב להספיק בלאס וגאס של הים השחור (במידה ולא תתאהבו בעיר ותרצו להישאר עוד!)

התחילו את היום בטיילת

כדי להתחיל את היום על הצד הטוב ביותר, כדאי לבקר בטיילת של בטומי (Seafront Boulevard). הטיילת היא שדרת התיירות המרכזית, ולאורכה תמצאו בתי קפה, מסעדות וברים כשמיצדה השני יושב כמובן הים השחור. לאורך השדרה יושב גם פארק גדול וכן מיצגי אומנות, מזרקות ושבילי אופניים. שווה לטייל על השדרה, ולקפוץ לאחד מבתי הקפה לאורכה כדי ליהנות מקפה ומאפה של בוקר תוך שאתם משקיפים על החוף. לאחר מכן כדאי להציץ במזרקות שבכיכר הגדולה וכן בתיאטרון, מבנה עץ מפואר.

בחרו את אחד הפארקים

בבטומי יש כמה פארקים נפלאים, אבל ביום ביקור אחד צריך לבחור, וכדאי לבחור אחד משני הפארקים העיקריים – פארק הניסים (Miracle Park) או פארק השישה במאי. פארק הניסים נמצא בסוף הטיילת, ליד הנמל. מדובר על פארק ייחודי המשקיף על הים, ומאפשר לצפות בארכיטקטורה המודרנית של בטומי (כמו מגדל בטומי ומגדל האלפבת המיוחד). כמו כן, באזור זה יש גלגל ענק שמשקיף על העיר וניתן לעלות עליו, וכן את הפסל האינטראקטיבי "אלי ונינו". הפארק השני הוא פארק השישה במאי, מקום רגוע מאוד ובו אגם גדול, לצידו תוכלו לערוך פיקניק. בין כותלי הפארק אפשר למצוא כמה מהאטרקציות הידועות של בטומי, כמו גן החיות והדולפינריום. 

בקרו בכיכר אירופה

אחרי הביקור בפארק, זה הזמן להגיע לכיכר אירופה התוססת, המוקפת בפסלים אמנותיים, מגדל השעון האסטרונומי של בטומי ומבנים יפהפיים נוספים, כולל מוזיאון ומזרקה. בסביבת המקום תמצאו גם בתי קפה, מסעדות ופאבים. כיכר נוספת ששווה ביקור אם יש לכם זמן היא כיכר התיאטרון, אחת הכיכרות היפות ביותר בעיר שמשלבות בין העבר להווה. 

טיילו ברחובות הקטנים

כמה שזה יפה לראות ארכיטקטורה מיוחדת וכיכרות מפוארות, אל תעבירו יום בבטומי מבלי לטייל להנאתכם ברחובות הקטנים של העיר העתיקה וללכת לאיבוד בין הסמטאות. העיר העתיקה היא שקטה ומקסימה, עם מבנים צבעוניים וייחודיים, חנויות קטנות, בתי קפה ואווירה טובה ונינוחה. זה הזמן לקנות מזכרות ולמצוא מקום נחמד לארוחת צהריים. אם אתם כבר נמצאים זמן מה בגיאורגיה, כנראה כבר טעמתם את החצ'פורי המסורתי – אבל אם זו התחנה הראשונה שלכם, כדאי לכם לאכול חצ'פורי בבטומי. 

צפו בעיר מלמעלה

ביום אחד בבטומי אתם יכולים לצפות בעיר מכל הזוויות – וגם מלמעלה. אחרי ארוחת הצהריים טפסו עם הרכבל Argo במעלה ההר וצפו בנוף המרהיב של העיר, מהים ועד ההרים והטבע. בפסגה יש מסעדה וכנסייה עתיקה, ובעיקר נוף מרהיב של קו האופק של העיר. 

בטומי נקודת תצפית

לקראת שקיעה, לכו לחוף

אחרי היום העמוס שעברתם, זה הזמן ללכת לאחד החופים של בטומי ולהנות משקיעה יפיפיה. אחד החופים הפופולריים הוא חוף בטומי, שם תוכלו לצפות בשקיעה ללא הפרעה. ניתן גם למצוא מקום נחמד לשתות בירה או קוקטייל ולהנות מהשקיעה היפה לפני סיום היום שלכם בבטומי. אם יש לכם עוד קצת זמן לפני שאתם צריכים לעזוב, כדאי לקפוץ לאחד מבתי הקזינו הגדולים בעיר.