מזג אוויר בבטומי

תוכן עניינים

בטומי לפי חודשים: מתי הכי כדאי לנסוע לבטומי?

אם אתם שוקלים לנסוע לבטומי, גיאורגיה, אתם בטח תוהים איך נראה מזג אוויר בבטומי. אז טוב לדעת שבטומי היא עיר חוף ששוכנת על הים, ולכן נהנית לאורך השנה מאקלים ימי נוח, ותמיד טוב לבקר בה!

לאורך השנה, בטומי נהנית מטמפרטורה ממוצעת של כ-14 מעלות, כאשר בחורף הטמפרטורה תרד לממוצע של 7 מעלות, ובקיץ תעלה לכ-22 מעלות בממוצע. החודשים שנחשבים לטובים ביותר לביקור בבטומי הם יוני עד ספטמבר, אבל גם ביתר החודשים אפשר למצוא מה לעשות בעיר החוף התוססת הזו.

כדי לחקור קצת יותר עמוק ולהבין היטב איך נראה מזג אוויר בבטומי לפני שאתם רוכשים כרטיס טיסה, סידרנו לכם מדריך לפי חודשים ועונות השנה, כולל אטרקציות ומה כדאי לארוז!

מזג אוויר ל7 ימים (שבוע בבטומי)

בטומי מזג אוויר

חורף בבטומי

עונת חורף אמנם היא לא העונה להחליף לביקיני וליהנות מהים של בטומי, אך עדיין תוכלו ליהנות מביקור חורפי בעיר. בדצמבר תוכלו לשוטט בשווקי כריסמס, לטייל ברחובות הקרים ולהתהפנט מהנוף החורפי של הטיילת והנמל, וכן להנות מהמסעדות, בתי הקזינו וההופעות. 

  • דצמבר בבטומי – החורף בבטומי מתחיל רשמית בדצמבר, אז הטמפרטורות יורדות לממוצע של 8 מעלות, כאשר חצי מהחודש יהיה מעונן עם סיכויים לגשם. אם החלטתם לנסוע בדצמבר, אל תשכחו לארוז אתכם ז'קט חם או מעיל!
  • ינואר בבטומי – בינואר החורף תופס תאוצה, ומזג אוויר בבטומי יהיה בין 4-8 מעלות, והסיכוי שיתפוס אתכם גשם הוא גדול. אם אתם מגיעים בינואר, ארזו בגדים חמים ואפילו בגדים תרמיים, כי יכול להיות קר במיוחד.
  • פברואר בבטומי – הטמפרטורה בפברואר נעה בבמוצע בין 4-9 מעלות, כמו ינואר פחות או יותר.
  • מרץ בבטומי – במרץ מזג אוויר בבטומי מתחיל טיפה להתחמם, כאשר הטמפרטורה הממוצעת נעה בין 5-11 מעלות, אך עדיין יש סיכויים רבים שתתקלו בגשם (בערך 18 ימים בחודש הם גשומים). אל תשכחו לארוז מעיל חם!

אביב בבטומי

עונת האביב היא עונה נהדרת להנות מאטרקציות בחוץ בלי שיהיה לכם קר מדי או חם מדי. תוכלו לצאת לטרקים בפארקים המקיפים את בטומי, לצאת לשייט בים השחור, לבדוק את הפריחה בגן הבוטני המרשים וכמובן לטייל בכיף בעיר מבלי להזיע או לקפוא מקור. 

  • אפריל בבטומי – אביב הגיע, והטמפרטורות בבטומי מטפסות ל8-14 מעלות, אך עדיין עם סיכוי טוב מאוד שיתפוס אתכם גשם. לכן, אל תשכחו מעיל גשם טוב אם אתם מגיעים בחודש הזה.
  • מאי בבטומי – על אף שהטמפרטורות עולות משמעותית – בין 13-19 מעלות במאי – חודש מאי נחשב לאחד החודשים הגשומים ביותר בבטומי! לכן, חשוב להצטייד בסוודר קליל וכן במעיל גשם.

קיץ בבטומי

כל מה שקשור לחוף הים, פארקי מים, בגדים קצרים וחופשת קיץ אמיתית וחלומית על הים – הקיץ היא כמובן העונה המתאימה לזה!

 

  • יוני בבטומי – כאן אנחנו כבר נכנסים לטריטוריה של קיץ, עם טמפרטורות גבוהות יחסית של 17-22 מעלות, אך עדיין עם סיכוי טוב מאוד שיתפוס אתכם גשם קל ביום. לכן, חשוב לארוז בגדים קלילים אך לא לשכוח איזה בגד חם לערב ומטריה. כמו כן, טוב לדעת שביוני שעות האור הארוכות ביותר!
  • יולי בבטומי – יולי הוא כבר שיא הקיץ, עם טמפרטורות שנעות בין 19-24 מעלות. תרשו לעצמכם להצטייד בטישרט ומכנס קצר, ואולי סוודר קליל לערב.
  • אוגוסט בבטומי – אוגוסט הוא החודש החם ביותר בבטומי, עם טמפרטורות שנעות בין 20-25 מעלות ולחות של כ-81%. ארזו בגדים קצרים.

סתיו בבטומי

בדיוק כמו באביב, עונת הסתיו היא עונה מצוינת להנות מהעיר כמו שצריך, כשלא עמוס בתיירים וגם לא חם מדי או קר מדי. אתם גם יכולים לתפוס ימים חמים במיוחד ולהנות מהים.

  • ספטמבר בבטומי – בספטמבר הטמפרטורות מתחילות לרדת, אך עדיין חם ונעים – בין 17-23 טמפרטורות. ארזו בגדים קלים, אך אל תשכחו גם סוודרים לזמנים קרירים.
  • אוקטובר בבטומי – באוקטובר מזג האוויר כבר הופך להיות קריר, בין 14-19 טמפרטורות. זוהי טמפרטורה נוחה ונעימה מאוד אם יש לכם בגדים נוחים, אך מדובר גם על החודש מהגשומים ביותר בבטומי, אז אל תשכחו מטריה.
  • נובמבר בבטומי – בנובמבר הטמפרטורות יורדות ל10-15 מעלות, קר אך שמשי. מטריה חשובה גם בחודש הזה!