תחבורה ציבורית בבטומי

כל מה שאתם צריכים לדעת על תחבורה ציבורית בבטומי

עיר הנופש בטומי היא עיר מהממת לחופשה קצרה, שמציעה ביקור תוסס בלאס וגאס של הים השחור הכולל חופים יפים, קזינו, חיי לילה, מסעדות ושפע של היסטוריה.
אם אתם מגיעים לבטומי בקרוב, אתם בטח תוהים כיצד ניתן להתנייד בעיר. חשוב לדעת כי קל מאוד להתנייד בבטומי- זוהי עיר קטנה וקומפקטית, ואם אתם לנים במרכז העיר לא תהייה לכם כל בעיה להגיע ממקום למקום ברגל. גם אם אתם ישנים במלון מפואר שנמצא רחוק ממרכז העיר, לרוב המלון עצמו יספק לכם דרך תחבורה נוחה למרכז.

 ובכל זאת, אם אתם מתכננים טיול עירוני ומפנק בבטומי, עיר הנופש של גיאורגיה, יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת על תחבורה ציבורית בבטומי. שימוש בתחבורה ציבורית בבטומי יכול להפוך את הטיול שלכם לנוח יותר, ולאפשר לכם להגיע ממקום למקום בעיר בקלות ובמהירות. 

אם הגעתם כדי לנפוש ולהנות בתוך העיר עצמה, אין סיבה לשכור רכב ואתם יכולים להסתדר מצוין עם תחבורה ציבורית ומוניות. לעומת זאת, אם תרצו לטייל מחוץ לעיר או לעשות טיול של טבע במדינה, מומלץ לשכור רכב.

המדריך הבא יסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על הנושא!

תחבורה ציבורית משדה התעופה

שדה התעופה הבינלאומי בבטומי ממוקם כ-7 ק"מ ממרכז בטומי. ניתן לקחת את קו אוטובוס מספר #10 כדי להגיע ישירות למרכז העיר. את כרטיס הנסיעה ניתן לקנות ישירות מהנהג בעלות של כ-0.8GEL, ולאחר מכן לתקף את הכרטיס במכונת התיקוף על האוטובוס.

לחילופין, אם תרצו הגעה קלה יותר למלון שלכם, תוכלו כמובן לנסוע במונית. ישנן מוניות רבות שיחכו לכם בנמל התעופה, כאשר מומלץ לקבוע את המחיר מראש, כדי למנוע רמאות. המחיר צריך להיות בסביבות ה-20GEL.

אוטובוסים בבטומי

בטומי היא עיר קטנה יחסית, ותוכלו להתנייד בקלות גם ברגל. אם תרצו לנסוע למקום קצת יותר מרוחק בתוך העיר, תוכלו להתנייד באוטובוס. בבטומי לא תמצאו רכבת תחתית או חשמלית, ורוב התחבורה הציבורית מתנהלת באמצעות אוטובוסים. שימו לב לכמה דברים חשובים הנוגעים לנסיעה באוטובוסים בבטומי:

  • כרטיס – את הכרטיס ניתן לרכוש על האוטובוס מהנהג, ולתקף בעמדת התיקוף
  • כרטיס Batumi Card אם אתם מתכוונים להשתמש לא מעט באוטובוסים הציבוריים בבטומי, תוכלו לרכוש את כרטיס ה-Batumi Card, שהוא סוג של רב-קו בבטומי. הכרטיס עולה 0.30GEL, ועל גביו אתם יכולים להטעין נסיעות. ניתן לקבל את הכרטיס הזה בבנק של גיאורגיה וכן במרכזי המידע בעיר.
  • עליה לאוטובוס – שימו לב שעליכם להרים את היד כדי להביא את הנהג לכדי עצירה בתחנה ברגע שאתם מבחינים בו בכביש. אחרת, הוא עלול לדלג עליכם.
  • קווים – כדי למצוא את קו האוטובוס המתאים לכם ואת התחנה, מומלץ להיעזר באפליקציות שונות כמו גוגל מאפס או מוביט.

בעיר בטומי יש 19 אוטובוסים צהובים ואפורים שנוסעים לפי לו"ז קבוע ועוצרים בתחנות קבועות מראש. בתחנות תוכלו לראות שלטים אלקטרוניים שמציגים את מספר הקו וכמה זמן עד שיגיע לתחנה – אך שימו לב כי הכיתוב הזה הוא בגאורגית בלבד. לכן, מומלץ להיעזר במקומיים וכן גם להסתכל ב"גוגל מאפס" או באפליקציות אחרות. האוטובוסים נוסעים לכל מרחב העיר בטומי.

 

החל משנת 2018, העיר החליפה את כרטיסי הנייר שלה לתשלום באמצעות כרטיס הנקרא "באטומי קארד". את הכרטיס הזה ניתן למצוא בסניפים של בנק גאורגיה וברחוב  55, Gorgasali. קל מאוד להשתמש בכרטיס הזה – מניחים אותו על קורא הכרטיסים שמאחורי נהג האוטובוס. ניתן להשתמש בכרטיס אחד עבור מספר אנשים. 

 

קווי האוטובוסים השימושיים ביותר עבור תיירים הם קו מספר 9, המחבר את האוטובוס לשדה התעופה, וכן קו מספר 10, שנוסע בין תחנת הרכבת לשדה התעופה. 

 

האוטובוסים נוסעים מהשעות  7 בבוקר ועד 11 בלילה. מחיר נסיעה הוא 0.3 GEL (פחות משקל אחד).

 

נסיעה ב-Marshrutka (מיניבוס)

דרך פופולרית נוספת לתחבורה ציבורית בבטומי היא באמצעות מה שנקרא Marshrutka, סוג של מונית שירות במיניבוסים. כמה דברים לגבי מוניות השירות:

 

  • התשלום הוא 0.5GEL, אותם יש לשלם בירידה מהרכב
  • המחיר לנסיעה מחוץ לבטומי נע בין 1-8GEL
  • גם במקרה של מוניות השירות ניתן למצוא את הקווים החיוניים לכם דרך אחת מאפליקציות הנסיעות

שימו לב כי המיניבוסים נוסעים לא רק בעיר עצמה אלא גם בפרברים ובעיירות שכנות. אם אתם צריכים להגיע לעיירה שכנה, הגיעו לתחנה המרכזית של בטומי ובדקו את זמני היציאה.

 

המיניבוסים פועלים בין השעות 7:00-23:00, והמחיר נע בין 0.4-0.5 GEL כתלות במרחק. גם כאן, מדובר על מחירים קטנים מאוד. 

היעזרות במוניות

כמובן, ניתן תמיד להיעזר גם במוניות, שנחשבות זולות (בטח יחסית לנסיעה במונית בארץ). תוכלו להגיע עם מונית ממקום למקום בקלות ובלי מאמץ, אך אם אתם מנסים לחסוך קצת כסף, אין ספק שנסיעה באוטובוסים תהיה משתלמת יותר. 

 

  • תוכלו להזמין מונית ישירות אליכם דרך אפליקציית BOLT
  • נסיעה של קילומטר במונית צריכה לעלות בין 0.5-0.6GEL. כאמור, מומלץ להסכים מראש על מחיר קבוע, כדי לא ליפול לרמאות.

טיפ: הדרך הכי פשוטה וקלה להתנייד בבטומי היא באמצעות מוניות. ניתן להשתמש בשירותי מונית כמו Taximaxim ו-yandex. מחירי המוניות נוחים מאוד ומתחילים מ-2GEL בתוך העיר. ניתן גם לשכור מונית ליום אחד וכך לבקר בפינות נסתרות בסביבות בטומי – נפוץ מאוד לשכור מונית ליום אחד, ותיירים רבים עושים זאת. 

 

שימוש במונית מייתר את הצורך להבין את התחבורה הציבורית הלא מאוד נוחה של בטומי, ולכן בהחלט מומלץ.

רכבת בבטומי

בתוך העיר בטומי לא תמצאו רכבות, אך יש רכבת מרכזית אחת שיכולה לשמש אתכם אם תרצו לצאת מהעיר. בתחנה המרכזית בבטומי, כ-4 ק"מ צפונית למרכז העיר, תמצאו את תחנת הרכבת. מתחנה זו תוכלו להגיע לטביליסי, ובאמצעות החלפות גם לבאקו. ישנן נסיעות יומיות וליליות, ומומלץ לרכוש כרטיסים מראש, שנמכרים ב-Adjara Tour.  

הרכבל ARGO

מלבד אוטובוסים, ישנו רכבל בשם ARGO. התחנה התחתית של הרכבל הזה ממוקמת ברחוב Gogebashvili, לצד מרכז המידע לתייר. הרכבל מטפס 2.5 קילומטרים ומגיע לגובה של 260 מטרים מעל העיר. מומלץ להגיע לרכבל בבוקר וליהנות מנופים פנורמיים של בטומי.

 

הרכבל פועל בין השעות 11:00-:00:00, והמחירים נעים בין 15GEL למבוגרים ו-5GEL לילדים. זוהי בעיקר אטרקציה תיירותית, ופחות תחבורה ציבורית בפני עצמה.

מעבורות

ולסיום, אם תרצו לחצות את הים ולהגיע לסוצ'י ברוסיה, אוקראינה או בולגריה, תוכלו לעשות זאת באמצעות מעבורות שיוצאות ישירות מבטומי. הן לא יוצאות באופן יומי אלא באופן שבועי ובמקרים מסוימים אפילו חודשי, והן פועלות בעיקר בתקופת הקיץ. לכן, חשוב לבדוק את לוח הזמנים מראש!

תוכן עניינים