דירות למכירה בבטומי

ישראלים רבים מחפשים השקעות נדל"ן מניבות ומשתלמות בבטומי, מהסיבה הברורה  – מחירי הנדל"ן בישראל מרקיעים שחקים, כשמעבר לים, ממש במרחק של כמה שעות טיסה בודדות, מחכות אופציות השקעה מרהיבות וחסרות תקדים למשקיעים חכמים.

 

יעד אחד שישראלים מתחילים לחבב במיוחד הוא בטומי, עיר הנופש התוססת של גיאורגיה. דירות למכירה בבטומי יכולות לספק לכם השקעת נדל"ן משתלמת ביעד שהולך והופך אטרקטיבי יותר ויותר ככל שהשנים חולפות, עם תשואה נאה ואפשרויות בלתי נגמרות.

 

המאמר הבא יבהיר לכם כמה פרטים חשובים על דירות למכירה בבטומי, ואיך נראה תהליך הרכישה (ספוילר: יותר קל משאתם חושבים!).

7 סיבות מצוינות למה כדאי להשקיע בנכס בבטומי

יש כמה סיבות מצוינות למה ישראלים רבים נוהרים להשקיע בדירה למכירה בבטומי:

 

  • העיר – בטומי היא אחת הערים היפות ביותר בגיאורגיה, והיא משלבת בין ארכיטקטורה אורבנית, תשתיות טובות, חופים, הרים, אקלים נוח, טבע וחיי תיירות תוססים הכוללים ריזורטים ובתי קזינו. היא נחשבת למרכז כלכלי חשוב, ושוק הנדל"ן שלה מתפוצץ. ניתן למצוא בבטומי בניינים חדשים, קומפלקסים חדשניים, ריזורטים ושטחי מסחר לצד אפשרויות לשכירות ארוכת טווח וקצרת טווח. בקיצור, אפשרויות ההשקעה הן בלתי נגמרות.
  • מיקום – המיקום של בטומי הוא אסטרטגי: העיר ממוקמת בין אירופה לאסיה, ויש לה גישה מהים, מהאוויר ומהאדמה. בעיר יש שדה תעופה בינלאומי וכן ישנן טיסות ישירות מתל-אביב, שיגיעו עד לבטומי בתוך תוך שעתיים, מה שיכול להיות נוח במיוחד.
  • נכס יציב בסביבה מתפתחת – בטומי היא המקום השני המתויר ביותר בגיאורגיה (אחרי טביליסי), והעיר מתפתחת בקצב מסחרר. בנוסף, גיאורגיה משקיעה רבות בהגנה על נכסים ומשקיעה ביציבות הפיננסית במדינה.
  • מחיר – כיוון וגיאורגיה עדיין נמצאת בהתפתחות, מחירי הנדלן שלה זולים במיוחד (אם כי הם יעלו עם השנים!). נכס עם נוף לים יכול לעלות לכם פחות מ-50 אלף דולר, מחיר מהנמוכים ביותר באירופה!
  • מיסים – תהליך הרכישה בגיאורגיה נוח מאוד. אין מס על בעלות בכלל, אך כן יש מספר הגבלות שצריך להכיר (למשל, אם תמכרו את הנכס בשנתיים הראשונות, תאלצו לשלם למדינה 20% מס, וכן ישנו גם מס על שכירות). מעבר לזה, תוכלו לבצע את הרכישה בקלילות – הרישום מהיר מאוד ואין הגבלות על רכישות שנעשות על ידי תושבים זרים (למעשה, התנאים לרכישה על ידי אזרחי גיאורגיה או אזרחים זרים הם זהים, מלבד רכישה של שטחים חקלאיים!).
  • תשואות – התשואה הממוצעת היא כ-12%, לצד הכנסה של שכירות שוטפת (שיכולה להתחיל ב-600$ לחודש). אמנם מגפת הקורונה האטה מעט את צמיחה, אך נראה כי השוק חוזר לעניינים. 
  • אישור תושבות – ברגע שאתם רוכשים נכס בגיאורגיה, אתם מקבלים אישור תושבות ותוכלו לנהל את הנכס בעצמכם מבחינה חוקית.

 

יתרון חשוב במיוחד: תהליך רכישה קל ומהיר

תהליך הרכישה של דירות למכירה בבטומי הוא קל מאוד. יש כמה צעדים קלילים שנפרט כעת, ולאחר מכן תוכלו להיות הבעלים הרשמיים של נכס בבטומי:

 

  • מציאת הנכס – השלב הראשון הוא מציאת הנכס בו אתם מעוניינים (בין אם מדובר על דירה בבניין חדש, בבניין ישן, קומפלקס, שטח מסחרי וכדומה). כמובן, חשוב לבחור את הנכס בחכמה ובמידת הצורך להתייעץ עם אנשי מקצוע שמכירים היטב את שוק הנדלן בבטומי!
  • חוזה – יש לנסח הסכם ביניכם לבין המוכר, רצוי באמצעות עורך דין.
  • העברת תשלום – אתם מעבירים את התשלום למוכר באמצעי בו הסכמתם.
  • רישום – הנכס נרשם. הרישום קל מאוד: כל מה שאתם צריכים אתכם זה דרכון תקף וכן תשלום עמלת רישום. לאחר מכן הנכס נרשם על שמכם במשרד המשפטים של גיאורגיה!