אוכל כשר בבטומי

אם אתם שוקלים לנסוע לחופשה זוגית או משפחתית בבטומי אבל לא בטוחים האם תצליחו להסתדר מבחינת כשרות, הכתבה הבאה תבהיר לכם כל מה שצריך לדעת – המסעדות הכשרות בבטומי, בית החב"ד וכן גם המלונות הטובים ביותר לשומרי כשרות!

 

קפיצה להיסטוריה - על הקהילה היהודית בגיאורגיה

גיאורגיה הייתה ביתם של יהודים רבים עוד מהמאה השישית לספירה, אז נשלטה על ידי השלטון הביזנטי. הקהילה היהודית בעיר בטומי הוקמה ככל הנראה רק בסוף המאה ה-19. הייתה זו קהילה קטנה של כמה אלפים, שחלק לא קטן מהם נאלץ לעזוב בשל בעיות באישורי מגורים בעיר. היום אפשר למצוא כמה אלפי יהודים שמתגוררים בכל גיאורגיה, אחרי העלייה הגדולה של כ-30 אלף יהודי גרוזיה בשנות ה-70.

מסעדות כשרות בבטומי

לשומרי הכשרות שמגיעים לבטומי יש שתי מסעדות כשרות עיקריות שמחכות להם בעיר: 

מענדי'ס

מענדיס היא מסעדה בשרית כשרה שפועלת בבית החב"ד של בטומי. המסעדה מספקת מנות בשריות כשרות למהדרין ופתוחה בכל יום חול בשעות 12:00-23:00, וכן פתוחה לארוחות שבת בהזמנה מראש. 

כתובת: 7 Bambis Rigi St, Tbilisi 0105, Georgia 

אתר: https://www.facebook.com/mendisbatumi/

 

מסעדת עין הים

מסעדה ליד נמל בטומי עם תפריט ישראלי, ובו חומוס, בשרים וסלטים כשרים. המסעדה פועלת בימי ראשון-חמישי בין השעות 9:00-23:00, בימי שישי עד השעה 17:00 ובמוצ"ש.

כתובת: 60 Gogebashvili St, Batumi, Georgia

אתר המסעדה –לחצו כאן

 

בית חב"ד בבטומי

ישנו גם בית חב"ד בבטומי, אותו מנהל הרב זאב מנדלזון. בבית החב"ד תמצאו ארוחות חג וכן סעודות שבת שנערכות מדי ערבי שבת ושבת בצהריים, אליהן ניתן להגיע בהזמנה מראש. הארוחה היא ארוחה בשרית כשרה. כמו כן, ישנה כאמור מסעדת "מענדי'ס" הפועלת בבית החב"ד. בית החב"ד בבטומי מארגן גם פעילויות בחגים השונים.

בית החב"ד יושב ברחוב  Vakhtang Gorgasali  10 שבעיר בטומי. תוכלו ליצור קשר עם בית החב"ד
בטלפון 995-551-12-23-69+ 

וכן למצוא פרטים נוספים באתר הרשמי: http://www.chabad.ge/

בבטומי ניתן למצוא גם את בית הכנסת "עין הים" שנמצא ליד מסעדת "עין הים". במקום ניתן למצוא עמדה להנחת תפילין.

מלונות בבטומי

אם אתם מחפשים מלון כשר בבטומי, יהיה לכם קשה למצוא אחד כזה, אך אנחנו ממליצים לבחור באחד מבתי המלון הסובבים את בית החב"ד, כך שתהיה לכם גישה קלה בסוף השבוע. ישנם כמה מלונות מצוינים כאלו:

מלון Radisson Blu כשר בבטומי

מסעדה ליד נמל בטומי עם תפריט ישראלי, ובו חומוס, בשרים וסלטים כשרים. המסעדה פועלת בימי ראשון-חמישי בין השעות 9:00-23:00, בימי שישי עד השעה 17:00 ובמוצ"ש. היא נמצאת ברחוב Gogebashvili מספר 60.

מלון Divan Suites

מלון חמישה כוכבים שנמצא 3 דקות הליכה מבית חב"ד! מדובר על מלון בוטיקי ומיוחד שנמצא בלב העיר העתיקה, כולל חדר כושר וספא, ונגיש לחוף הים.

מלון Wyndham

מלון חמישה כוכבים שנמצא 3 דקות הליכה מבית חב"ד! מדובר על מלון בוטיקי ומיוחד שנמצא בלב העיר העתיקה, כולל חדר כושר וספא, ונגיש לחוף הים.

מלון כשר בבטומי שכן אפשר למצוא הוא מלון אופוריה, מלון חמישה כוכבים. המלון מעט מרוחק מהעיר אך קרוב לחוף הים, והוא כולל בריכות, חדר כושר, ספא, קזינו ובר. המלון מציע ארוחות כשרות.