בדיקת קורונה בבטומי

אם אתם מתכננים בקרוב ביקור בבטומי, גיאורגיה, אתם בטח שואלים את עצמכם לא מעט שאלות הקשורות להנחיות הקורונה האחרונות. אם יש משהו עקבי בכל ההנחיות וההגבלות שמשתנות ללא הרף בשנתיים האחרונות, הוא הצורך בבדיקת קורונה בבטומי.

במרבית המקרים, ההנחיות של משרד הבריאות הישראלי הוא עקבי – לבצע בדיקת קורונה לפני החזרה לארץ, ועד 72 שעות לפני הנחיתה בנתב"ג. לכן, יהיה עליכם לבצע בדיקת קורונה בבטומי, ולהגיע עם התוצאות השליליות לטיסה. 

המאמר הבא יבהיר לכם בדיוק איפה ניתן לעשות בדיקת קורונה בבטומי, כמה זה עולה ואיך מקבלים את התשובה. שימו לב כי המידע יכול להשתנות בכל רגע לפי הנחיות משרד הבריאות הישראלי והגיאורגי. לכן, חשוב לבדוק באתר הממשלתי של משרד הבריאות בגיאורגיה ושל משרד הבריאות בישראל כדי להבין לעומק מהם תנאי הכניסה והיציאה מכל מדינה!  

בדיקות קורונה בבטומי - האם צריך בכניסה?

נכון ליום כתיבת שורות אלו, מבקרים שאינם מחוסנים צריכים להציג בכניסה לבטומי בדיקת קורונה שלילית PCR, שנעשתה עד 72 שעות לפני הנחיתה בבטומי. זה אומר שעליכם לבצע את הבדיקה בארץ, לפני העלייה למטוס. יש מספר מקומות שמאפשרים בדיקת קורונה בארץ למטרות טיסה, וחשוב שהתוצאות יהיו באנגלית ויהיו תקפות עבור חברות התעופה. כמו כן, יכול להיות שתתבקשו לבצע בדיקה נוספת בתוך גיאורגיה ביום השלישי שלכם בבטומי. יש להתעדכן בהנחיות האחרונות של גיאורגיה עבור לא מחוסנים.

אם אתם מחוסנים, אין צורך להציג בדיקת קורונה בכניסה לגיאורגיה, אלא תעודת מתחסן בלבד, ואין צורך בבדיקה ביום השלישי; כך גם במקרה ואתם מחלימים. ילדים עד גיל 9 לא צריכים להציג בדיקה.

בדיקת קורונה בבטומי - מה המחיר וכמה וזמן?

אחרי החופשה המהנה שלכם בעיר הנופש, יהיה עליכם לבצע בדיקת קורונה כדי לחזור לישראל. את הבדיקה יש לבצע עד 72 שעות לפני העלייה למטוס. חלק מהמעבדות מציעות גם בדיקת אנטיגן מהירה, אך שימו לב כי הבדיקה הזו לא תהיה תקפה בארץ, ויש לבצע בדיקת PCR בלבד.

המחיר של בדיקת קורונה בבטומי נע בין 70-120GEL, ויש לשלם אותו עוד טרם הבדיקה. המחיר הוא לכל אדם. בדרך כלל, את התוצאות תקבלו בתוך 12-24 שעות, אך חשוב לקחת מרחב ביטחון מהטיסה שלכם, כדי למנוע מצב בו הטיסה מתקרבת ועוד אין לכם תוצאות. בדיקת אנטיגן, במידה ותרצו לבצע אותה לכל צורך שהוא, תעלה בין 35-50GEL ותספק לכם תשובה עד שעה מרגע הבדיקה. 

בדיקת קורונה בבטומי - איפה עושים?

יש מספר מקומות ומעבדות בבטומי לביצוע בדיקת PCR. אלו שתי אופציות מצוינות שעומדות לרשותכם, וממוקמות במרכז העיר:

  • מעבדת American Medical Centers המעבדה נמצאת במרכז בטומי ומציעה בדיקות PCR עם תוצאות עד 24 שעות. היא נמצאת בכתובת: 114 Zurab Gorgiladze street ומבצעת בדיקות עד השעה 18:00. מומלץ לקבוע תור מראש ולמלא את הטופס הבא
  • מעבדת Synevo Georgia בדיקות PCR שמבוצעות כל יום מהשעה 8:30-17:00. יש להגיע לכתובת המעבדה בבטומי, לצד מלון שרתון (№41 Rustaveli St). 

את התשובה תקבלו ישירות למייל שסיפקתם, או לחילופין לאפליקציית ה-E Health של גיאורגיה. ישנן מעבדות נוספות לבדיקת קורונה בבטומי, והרשימה המלאה נמצאת כאן

תוכן עניינים