סטטוס והנחיות קורונה בבטומי

בשנתיים האחרונות, כל נסיעה לכל מדינה דורשת מאיתנו התעדכנות תדירה בסטטוס והנחיות הקורונה כדי לוודא מה המצב: האם ניתן להגיע למדינה, מהן ההגבלות, האם מקומות פתוחים, האם יש צורך בבדיקת קורונה בבטומי וכדומה. 

 

אם אתם חושבים לנסוע לבטומי, חשוב לבדוק את ההנחיות בגיאורגיה וכן את הסטטוס והנחיות קורונה בבטומי. אנחנו כאן עם כמה פרטים חשובים, אך חשוב לזכור כי הם תקפים לנקודה זו (3.1.22), והנתונים עלולים להשתנות באופן תדיר. לכן, כדאי לבדוק באתר הרשמי של גיאורגיה וכן באתר של משרד הבריאות הישראלי.

הנחיות קורונה בבטומי וגיאורגיה

התפרצות הקורונה בגיאורגיה היא די נרחבת נכון לזמן כתיבת שורות אלו, בכל האזורים בגיאורגיה. לכן, יש כמה הנחיות התקפות כיום כדי לנסות ולמגר את המגפה:



  • מסכות – חובת עטייה של מסכות גם בחוץ וגם בפנים. ישנו קנס עבור אנשים שאינם עוטים מסכות!
  • אטרקציות – ישנה הגבלה של אירועים רבי משתתפים, כולל אירועי בידור וכן סגירה של מועדוני לילה ואתרי קמפינג
  • מסעדות – מסעדות פתוחות באופן מלא

תו ירוק

החל מדצמבר 2021, ממשלת גיאורגיה יצרה מערכת של תווים ירוקים. חשוב להכיר את ההנחיות החדשות הנוגעות לתו הירוק:



  • סטטוס ירוק – כל אדם מעל גיל 18 צריך להיות בעל "סטטוס ירוק" כדי להיכנס למסעדות, בתי קפה, ברים, תיאטראות, קולנוע, מוזיאונים, אתרי בידור, קזינו, ספא ואף מלונות.
  • זכאים לסטטוס ירוק – ניתן לקבל את הסטטוס הזה באחת מכמה דרכים: אם אתם מחוסנים באופן מלא, בעלי בדיקת PCR שלילית שנעשתה ב-72 השעות לפני הכניסה למקום, בעלי בדיקת אנטיגן מהירה עד 24 שעות לפני הכניסה, או בעלי תעודת החלמה מהמחלה.
  • אפליקציה – ישנה אפליקציה ייעודית בגיאורגיה לתו ירוק שמציעה את הסטטוס שלכם ותוכלו להראות בקלות בכניסה למקומות. את האפליקציה ניתן להוריד גם באפ-סטור וגם בגוגל פליי, והיא נקראת Georgia e-Health. דרכה תוכלו להעלות את אישור החיסון שלכם, והיא תציג את תאריך החיסון, את הבדיקות שביצעתם או את תעודת ההחלמה שלכם.
  • עותק פיזי – מומלץ להגיע גם עם עותקים פיזיים של אישור התחסנות וכן תעודת זיהוי (כמו דרכון) כך שתוכלו להיות בטוחים שיש לכם מסמכים גם במקרה שהאפליקציה לא תעבוד.

הגעה ליעד

נכון ליום כתיבת שורות אלו, לא נדרש בידוד ביעד. כשמגיעים לבטומי, יש צורך להראות תעודת חיסון, או לחילופין להציג בדיקת קורונה PCR שלילית שנעשתה בארץ עד 72 שעות לפני הטיסה. 

 

ילדים מגיל 9 ומטה לא חייבים בבדיקת PCR לפני הגעה ליעד, אך כן צריכים למלא את הטופס הבא.

חזרה לארץ ובדיקות קורונה

נכון להיום, אין צורך בבידוד בחזרה לארץ, אך כמובן יש להתעדכן תמיד בהנחיות האחרונות. כמו כן, יש לבצע בדיקת קורונה בבטומי לפני החזרה לארץ, שוב, גם עבור מחוסנים. הנה כמה פרטים חשובים הנוגעים לבדיקת קורונה:



  • מחיר: המחיר הממוצע לבדיקת PCR בגיאורגיה הוא בן 70-120GEL.
  • תוצאות: בדרך כלל התוצאות מגיעות בין 12-24 שעות
  • מעבדות: יש מספר מעבדות לבדיקת קורונה בבטומי, חשוב לבדוק את הפרטים מראש וכן גם את שעות הפתיחה. בין המעבדות: Medalpha Clinic, JSC Evex Clinics, Synevo Georgia, Batumi Republican Hospital ועוד.

תוכן עניינים