מקומות יפים לתמונות בבטומי

בטומי מאוד יפה ומיוחדת כשלעצמה, רוב האיזורים המרכזיים שלו, גם באיזור המלון ובאטרקציות כגון: הגן הבוטני, פארק מטירלה וכד' ישנם מקומות אותנתיים ומיוחדים שידהימו את העוקבים שלכם בפייסבוק ואינסטגרם.

רחוב חולו

רחוב צר אשר יוצא מהמסלול באיזור הנמל, כדאי מאוד לעצור לצילום בצומת הרחוב Zviad Gamsakhurdia Street, כאן, לא רחוב מפיאצה, נמצאים הבתים המוארים ביותר בבטומי.

דירות צבעוניים בגוונים כתומים, ורודים וירוקים ברובם בנויים ב-2 קומות. 

דלתות של בטומי

בטח שמתם לב כשהסתובבתם בעיר העתיקה בבתים פרטים וחצרות הישנים לדלתות המיוחדות. רוב הדלתות לא התחלפו ביותר מ-100 שנה! כמובן שיש כאלה ששוחזרו, אך עדיין לא איבדו את היופי והייחודיות שלהן.

עיר העתיקה בטומי

מלון דיוואן בטומי (DIVAN)

מדובר על בניין מרשים עוד מהמאה ה-18, מרשים בארכיטקטורה ובהיסטוריה שלו, לפני כמעט 100 שנה נבנה אחד מהמלונות הראשונים בבטומי. בהמשך המלון עבר שדרוג ונוספה לו עוד קומה. 

הרובע הטורקי

הרובע הטורקי והמפורסם בבטומי, מקום מיוחד לצילום תמונות, קיים שם מסגד אוטה ג'אם, מסגר לבן כשלג שנבנה במאה ה-18, ברחוב Kutaisi, תראו בתי קפה טורקיים, חנויות, בתי תה, ומכולות. אווירה של עיר טורקית בבטומי, וזה מתבטא גם במוסיקה שמתנגנת בכל מקום, תיירים ומקומיים מאוד נהנים מהמקום, שש בש וקלפים תראו בכל פינה. 

הרובע הטורקי בבטומי

מסגד אוטה ג'אם

ציורי קיר ואמנות רחוב בבטומי

כמה מהמיקומים המתאימים ביותר לתמונות שלכם לאינסטגרם הם קירות מבנים וגדרות, מעוטרים בתמונות בהירות ויצירתיות.

אמנים מקומיים מרבים לצייר גרפיטי על נושאים עכשוויים, לתאר סמלי בטומי או תמונות סטילס מסרטים פופולריים על בתים ברחבי העיר.


כאן ניתן לראות את הכישרון של אומני אמנות רחוב גאורגים ברחוב Rostveli 32, לא רחוק מפיאצה/

בר Brotseuli

בר מדהים ביופיו, כאן תוכלו גם לשתות יין גאורגי משובח ולטעות מנות אותניות ומסורתיות. כאן מומלץ לעשות תמונות בקירות המכוסים בצמחים בשילוב עתיקות.

מגדל צ'אצ'ה

המגדל בגובה 25 מטר, עשוי בסגנון אורבני מזרחי, משך את תשומת לבם של תושבים מקומיים ותיירים לפני מספר שנים בשל העובדה שצ'אצ'ה אמיתית זרמה ממזרקותיו. עם הזמן החליטו בלשכת ראש העיר לנטוש את הרעיון הזה, אבל המגדל היפה נשאר והפך לאחת האטרקציות המרכזיות של בטומי.

בית קפה Fan-Fan

בית קפה עם מרפסת קיץ מיניאטורית ועיצוב מסוגנן, שבו רצוי ומומלץ צריך לשתות קפה טורקי, לאכול קינוח של המקום ולצלם תמונה בפנים בעיצוב סובייטי. בעלי המקום אספו חפצי בית, רהיטים וכלים ישנים ויוצאי דופן ששימשו בעבר משפחות גאורגיות.

בית קפה פנטזיה

הפנינה של האדריכלות הגאורגית המסורתית, הוא בית קפה מפורסם מהסרט "אהבה ויונים", ועכשיו זה רק מיקום יפהפה בשדרה, ליד האוניברסיטה. Shota Rustaveli. בית הקפה הזה, הבנוי בצורת תמנון (בגאורגית – rvapekha), היה אחד המקומות העיקריים לתיירים ולמקומיים להירגע.

בתחילת שנות ה-2000 הפסיק הממסד לפעול, אך ב-2018 שוקם מבנה בית הקפה לשעבר.

מאז התחדש המבנה בסמטה עם מזרקות וחפצי אמנות בדמות חיים ימיים. יש סביבו מטיילים מדי ערב ברובם תיירים, משפחות עם ילדים וחובבי צילום.

תוכן עניינים