טיול מחוץ לבטומי, מה יש מסביב?

בטומי היא עיר חוף ונופש נהדרת ונוצצת, אבל יכול להיות שגם תרצו לצאת מהעיר עצמה ולשוטט מסביב, בטבע היפיפייה של גיאורגיה. כדאי לדעת שיש הרבה מאוד מה לראות מחוץ לבטומי ותוכלו להנות מטיול יום נהדר ומרהיב. מחוץ לעיר ישנם פארקים לאומיים, הרים, אגמים ויערות מרשימים והם כולם מחכים שתחקרו אותם!

אז איפה כדאי לכם ללכת ביום טיול שלכם? 5 הטיולים הבאים הם כמה נקודות מעניינות לטיול מחוץ לבטומי:

 

המבצר של גוניו ופטרה

מבצר גוניו ממוקם כשעה נסיעה מבטומי. זהו מבצר רומאי מהמאה השנייה לספירה. בעבר ישבה באזור עיר רומית מבוצרת בממלכת קולכיס, ולפי האמונה אחד משנים-עשר השליחים של ישו, מתיאס הקדוש, קבור ממש כאן (אם כי לא ניתן לאמת את הממצא, כי ממשלת גאורגיה לא מאפשרת חפירה באזור). זהו מקום נהדר לנשום מעט היסטוריה ותרבות רחוקה ולהרגיש כאילו חזרתם אחורה בזמן.

הפארק הלאומי מטירלה

אם טבע ירוק זה יותר מה שאתם מחפשים, הפארק הלאומי מטירלה, הממוקם רק 30 ק"מ ממרכז העיר, הוא הבחירה שלכם. הפארק הלאומי הזה הוא פארק ענק בין הים השחור להרי אג'רה. ניתן לחקור את היערות ולטייל בין שני מסלולי הליכה שיחשפו אתכם לנופים עוצרי נשימה של גיאורגיה. מטרילה, אגב, פירושו "בוכה"; הפארק קיבל את שמו בגלל כמויות הגשם הגדולות שהוא מקבל מדי שנה, מה שהופך אותו לאזור הרטוב ביותר במדינות פוסט-סובייטיות.

מסלול אחד הוא מסלול באורך 7 ק"מ ובגובה 265 מטר מעל פני הים המוביל אל מפל ואגם. מסלול שני הוא למיטיבי לכת – מסלול של יומיים שלוקח את מטייליו לגובה של למעלה מ-1000 מטר. במהלך המסלול תוכלו לצפות באיילים, יעלים ואולי אפילו דובים.

לרכישת סיור:

Powered by GetYourGuide

הפארק הלאומי מצ'חלה

הפארק הלאומי הזה מרוחק קצת יותר ממטרילה ועובר לאורך הגבול הטורקי. זהו פארק יפיפייה המשלב טבע עם תרבות והיסטוריה ארוכה ומרתקת. הפארק הוא יער עם נוף הררי וירוק, נקודות תצפית, מפלים ונחלים סוערים. לאורך הפארק תתקלו במספר כפרים מסורתיים, בתי מלאכה ומסגדים. הפארק מנוקד בהיסטוריה השייכת למלחמות העות'מאניות. 

לרכישת סיור:

Powered by GetYourGuide

קניון מרטווילי

קניון מרטווילי הוא מנקודות הטבע המדהימות ביותר בגאורגיה. הקניון הזה מציע נופים מרשימים, שייט על נהר ירוק ומפלים שוצפים. הנסיעה אמנם מעט ארוכה (אורכת 3 שעות מבטומי), כאשר המסלול העיקרי הוא מסלול של 700 מטרים הכולל שני גשרים, נקודות תצפית וגרם מדרגות שנוצר מסלעי גיר גדולים.

לרכישת סיור:

Powered by GetYourGuide

הכף הירוקה

צפונית למרכז בטומי, לאורך החוף, ממוקמת "הכף הירוקה" (Mtsvane Kontskhi). זהו אזור הידוע בעיקר בזכות הגן הבוטני של בטומי והוא מאפשר טיול קליל מחוץ לעיר. הגן הבוטני מכיל מסלולי הליכה קלילים, נקודות תצפית יפות וכן גם חוף ים שממוקם מתחת לצוקים גבוהים. שווה ביקור ומתאים גם למשפחות עם ילדים קטנים.