שדה תעופה בבטומי

כל מה שרציתם לדעת על שדה התעופה בבטומי

אם אתם טסים לבטומי, סביר להניח שאתם עתידים לנחות בשדה התעופה הבינלאומי בבטומי. המדריך הבא יסביר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על שדה התעופה בבטומי – כיצד הוא בנוי, האם יש וויפי, אילו חנויות מחכות לכם שם ומה חשוב לדעת.

שדה תעופה בבטומי - מידע כללי

שדה התעופה הבינלאומי בבטומי, תחת השם אלכסנדר קרטוולי, יושב בדרום העיר בטומי בגדה הימנית של נהר הצ'ולוכי, 8 קילומטרים ממרכז העיר בטומי. שדה התעופה הזה הוא אחד משלושת שדות התעופה הבינלאומיים בגיאורגיה, יחד עם שדה התעופה הבינלאומי בטביליסי ובקוטאיסי. 

 

שדה התעופה עבר שיפוץ בשנת 2007, אז התפרש על פני 4,256 מ"ר והצליח להתמודד עם כ- 600,000 נוסעים מדי שנה. עם השנים הביקוש לביקור בבטומי הלך וגדל, שכן העיר נמצאת בצמיחה מתמדת. בשנת 2019 הוחלט להרחיב את הטרמינל והעבודות הסתיימו באביב 2021. האזור הוכפל ל-8000 מ"ר, המאפשרים להתמודד עם למעלה ממיליון נוסעים מדי שנה. הורחבו מספר שערי האוטובוס, דלפקי הצ'ק אין, בדיקת הדרכונים וכן מתחמי הדיוטי פרי והחניונים.

דיוטי פרי בשדה תעופה בבטומי

בשדה התעופה ניתן למצוא חנות מזכרות הנמצאת בחלל הנוסעים. במקום ניתן לקנות מזכרות גיאורגיות ומתנות, במידה ושכחתם לקנות כאלו במהלך הטיול שלכם. לצד חנות המזכרות ישנו דיוטי פרי המציע מוצרים מגוונים של מותגים בינלאומיים. הדיוטי פרי ממוקם אחרי בקרת הדרכונים ופתוח 24 שעות ביממה. ניתן למצוא מוצרי קוסמטיקה, אלכוהול, סיגריות, מתוקים ובשמים.

מסעדות ובתי קפה בשדה תעופה בבטומי

אין המון אופציות לאוכל ושתיה בשדה התעופה, אך כן ניתן למצוא מספר בתי קפה ומסעדות. המקום המרכזי הוא קפה "קנטין" שנמצא בחלל הדיוטי פרי ומציע קפה, תה ומרעננים נוספים. ישנם גם סנדוויצ'ים ועוגות. בית הקפה הזה פתוח 24 שעות. 

לאונג' בשדה תעופה בבטומי

ישנו לאונג' פרימיום לנוסעים, המציע חטיפים, משקאות אלכוהוליים ולא אלכוהולים, טלוויזיה, גישה חופשית לאינטרנט, עיתונים ומגזינים. ניתן לנוח ולהירגע בלאונג' בזמן שאתם ממתינים לטיסה. הלאונג' ממקום בקומה הראשונה אחרי בדיקת הביטחון. המחירים ללאונג' נעים בין 33-80 יורו לביקור, עם הנחה משמעותית לילדים.

בנק והחלפת כסף

בהגעה לבטומי תוכלו להחליף כסף כבר בשדה התעופה. יש שני בנקים הממוקמים ב-Departures Hall – סניף של בנק של גיאורגיה וסניף של בנק רפבליק. בבנק ניתן להחליף כסף, יש להגיע עם יורו או דולר. 

וויפי בשדה התעופה בבטומי

ישנו וויפי חופי בכל שדה התעופה. תוכלו להתחבר לרשת מיד עם הנחיתה וההגעה לשדה התעופה.

איך מגיעים לשדה התעופה בבטומי וממנו?

אם נחתתם בשדה התעופה בבטומי ואתם רוצים להגיע למרכז העיר או שאתם מעוניינים לחזור לשדה התעופה בתחבורה ציבורית, יש לכם כמה אופציות עיקריות:

  • אוטובוס – ישנו אוטובוס עירוני של בטומי המגיע לשדה התעופה. קו מספר 9 מגיע משדה התעופה למרכז העיר ועוצר בפני הטרמינל, וקו מספר 10 מגיע מתחנת הרכבת לשדה התעופה. הנסיעה נמשכת כ-20 דקות.
  • מונית – ישנה תחנת מוניות בשדה התעופה בבטומי, ותוכלו להבחין בה ברגע שתצאו מהטרמינל. משך הנסיעה כ10-15 דקות למרכז העיר.
  • השכרת רכב – אם אתם מתכוונים לטייל עם רכב בבטומי ובסביבה, דעו שיש דלפקים להשכרת רכבים בשדה התעופה.